Ce sa NU faci online

In scurta perioada de cand “exist online” am invatat cate lucruri. Unele pe propria piele, altele de la bloggeri cu experienta. Desi lista probabil nu e completa, sunt greselile care mi s-au parut cele mai evidente, mai ales pentru avocati.

1. Folosirea unei adrese de email de tip Yahoo, Hotmail sau Gmail

Daca vrei sa arati ca un profesionist online, ai nevoie de o adresa care sa arate ca esti serios si ca n-o sa dispari peste noapte. Asta inseamna ca trebuie sa-ti cumperi propriul tau domeniu. Costul nu este mare si, de obicei, gazduirea domeniului vine si cu un cont de email (sau mai multe) pe care-l poti “lega” la Outlook.

2. Sa nu scrii pentru oameni

E adevarat ca ai facut dreptul pentru a “gândi ca un avocat”, dar, când vorbesti ca atare, nu-ti faci un serviciu nici tie, nici clientilor tai. Acest lucru este valabil mai ales online, unde ai la dispozitie secunde pentru a capta atentia vizitatorilor tai, si nu le poti vedea reactiile pentru a-ti adapta explicatiile. Scrie clar, pentru toata lumea.

3. Focalizarea blogului sau siteului pe TINE si nu pe publicul tau

Site-ul tau este pentru clientii tai, pentru potentialii clientii si pentru  si ei ar trebui sa fie centrul activitatii. Trebuie sa reflecte interesele si nevoile clientilo,r si sa ofere informatiile de care au nevoie. Incearca sa oferi informatii despre tine intr-un fel care sa reflecte beneficiile pe care ei le cauta. Clientul se intreaba “Cu ce ma ajuta pe mine?”.

4. Autovanzarea excesiva

Nu-ti face site-ul, profilul sau alte anunturi sa sune ca niste reclame seci. Este neproductiv si iti afecteaza credibilitatea. In loc sa te lauzi cu experienta ta mai bine demonstreaza-o prin povestiri, studii de caz si, daca poti, prin povestirile clientilor.

5. Asteptari mari cu implicare minima

Internetul e o strada cu doua sensuri, nu doar o platforma pentru publicare si obtinere de informatii. Ca sa obtii cat mai mult de la partea online a afacerii tale trebuie sa te implici. Ofera-le oamenilor posibilitatea de a interactiona cu tine: permite comentariile, pune intrebari si invita la discutii. Oamenii fac afaceri cu avocatii pe care-i cunosc si in care au incredere iar aceste relatii se dezvolta in timp.

6. Informatii plictisitoare despre tine, tip CV

Sa fii profesionist e una si plictisitor alta. Acorda prezentei tale online putina personalitate, putin stil. Fii tu insuti. Daca e cazul arata-le oamenilor ce te intereseaza, de ce munca ta e importanta pentru tine si eventual pentru ei. Ofera-le o idee despre cine esti si le va fi mai usor sa te placa si sa te angajeze.

7. Sa fii invizibil online

Trebuie sa fim constienti ca din ce in ce mai multi oameni au acces la internet si se intereseaza online despre cine esti si ce faci. Chiar daca vei fi recomandat personal, oamenii te vor cauta online si e posibil sa nu mai incerce sa te contacteze. (Ai grija ca datele tale de contact sa fie usor accesibile).

Tagged as: , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>