Sediul societatilor comerciale

Ordonanta nr. 54 din 23.06.2010 privind unele masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, care modifica si cateva prevederi ale legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, sub pretextul “asigurarii unei mai bune monitorizari a operatorilor economici care desfasoara operatiuni cu produse accizabile, respectiv produse energetice, alcool si bauturi alcoolice si tutun prelucrat, în vederea accelerarii încasarii accizelor la bugetul de stat si a diminuarii evaziunii fiscale în domeniu” mai pune niste bete in roate comerciantilor la constituire si la schimbarea sediului social.

Astfel din interpretarea articolelor modificate rezulta ca, la infiintare dar si la schimbarea sediului social, un comerciant (sau mai exact proprietarul spatiului care urmeaza a fi sediu social) va trebui sa obtina de la agentia de administrare fiscala 2 lucruri:

1) inregistrarea actului care face dovada sediului (contract de inchiriere – indiferent daca este incheiat cu o persoana juridica sau cu o persoana fizica, contract de comodat), si

2) obtinerea unui cetificat emis de agentia fiscala in circumscriptia careia este inregistrat imobilul care va fi sediu. Acest certificat trebuie sa specifice existenta sau inexistenta unui alt contract fie el de inchiriere (oneros) sau de comodat (cu titlu gratuit).

In cazul in care in certificatul cu pricina  se arata ca mai exista un contract in legatura cu acelasi sediu trebuie data o declaratie pe propria raspundere in forma autentica (deci numai la notar) ca sunt indeplinite conditiile referitoare la sediul social.

Aceste conditii referitoare la sediul social au fost modificate substantial. Anterior modificarilor OG 54/2010 la un sediu puteau functiona mai multe societati comerciale daca cel putin o persoana era asociata la toate, daca cel putin un asociat era proprietar al spatiului ce urma a fi sediu sau daca imobilul permitea functionarea mai multor societati.

Acum, in lumina noilor masuri de combatere a evaziunii fiscale, intr-un imobil nu vor putea functiona mai multe societati comerciale decat numarul de camere. Pe scurt cate camere atatea societati comerciale.

Din cate imi pot da seama deocamdata, pana se vor lamuri si agentiile fiscale cum sta treaba cu inregistrarile si respectivele certificate, solutia temporara ar fi incheierea de catre avocati de contracte juridice de gazduire a sediului comerciantilor.

UPDATE – Am depus la AFP Sector 2 actele pentru obtinerea adeverintei si certificatului pentru constituirea unui srl, urmatoarele:

  1. cererea tip – un ex.
  2. actul constitutiv al societatii in curs de constituire (copie)
  3. contractul de comodat (copie)
  4. imputernicirea avocatiala
  5. copie de pe cartea mea de identitate
  6. 2 timbre fiscale de cate 2 lei.

Atat si nimic mai mult (cum se speculeaza pe la usi… fara actul de proprietate al casei sau altceva…). Cel putin la AFP S 2 si cel putin deocamdata. Originalele actelor de mai sus au fost necesare pentru confirmare.

Tagged as: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>