Cum sa ceri de lucru?

Daca faci parte dintre cei care nu agreeaza ideea de a cere de munca, sa stii ca nici nu e nevoie s-o faci.

Suntem tentati sa folosim orice ocazie pentru a cere de lucru. Nu este o idee prea buna, fiindca acest lucru arata disperare si agresivitate.  E un lucru dovedit: oamenii nu te vor cauta.

In schimb, chiar daca e nevoie de timp pentru asta, constuieste o relatie. Daca oamenii ti se plang ca sunt nemultumiti de avocatul lor, incearca sa afli care este motivul, in loc sa te oferi sa-i iei locul.

Acorda toata atentia ta intr-o conversatie, asculta si ofera solutii. Pune intrebari pana cand ajungi sa afli care este cauza ingrijorarii potentialului client. Castiga increderea.

Sub nici o forma nu-ti verifica mesajele si nu vorbi la telefon.

Dupa ce s-a stabilit o relatie de incredere si ai aflat ce are nevoie viitorul client, este treaba ta sa-l determini pe acesta sa sugereze urmatorul pas. Adica, in loc sa ceri de lucru, determina-l sa-ti ofere de lucru.

Poti incerca, la sfarsitul intalnirii, sa intrebi “Care va fi urmatorul dvs. pas?” sau “Cum veti proceda in continuare?”. Aceste intrebari vor da ocazia “potentialului” sa decida daca-ti va oferi rezolvarea problemei lui. Si daca acest lucru nu se va intampla pe loc, in cele din urma se va intampla.

Si inca ceva. Daca vrei clienti, nu le povesti oamenilor cat de ocupat si coplesit de munca esti. Pentru ei inseamna ca ai prea mult de lucru si nu-ti vor mai oferi altceva.

Vrei sa afli mai multe despre “people skills”? Poti citi cartea scrisa de Mark M. Maraia, avocat si personal development coach (daca as fi gasit o traducere adecvata expresiei as fi scris-o): Rainmaking made simple.

Tagged as: ,

Categorised in: General, Marketing in avocatura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>