Verificarea clientilor – Resurse online

Ce faci atunci cand iti vine un client nou, despre care n-ai auzit niciodata? Ai vrea sa inchei o afacere cu el dar ceva iti spune ca ar trebui verificat? Verifica-l!

Exista site-uri, precum Vrajitorul, de unde, contra platii unui abonament, poti obtine date amanuntite despre comercianti dar si despre persoane fizice. La Registrul Comertului prin Recom Online, exista atat varianta platii unui abonament (cu date amanuntite) cat si varianta gratuita, unde poti afla informatii precum: numarul de inregistrare la Registrul Comertului, Codul de identificare fiscala, date generale despre sediu (localitate, sector), starea firmei (aici poti afla daca firma este in faliment, dizolvare, etc. precum si data ultimei inregistrari la Reg. Com). (UPDATE- necesita crearea unui cont).

De asemenea, poti obtine informatii financiare despre persoane juridice de la Ministerul Finantelor. Aici,  introduci CUI-ul (sau denumirea comerciantului) in casuta de cautare si poti afla informatii despre situatia financiara a societatii (cifre de afaceri, platitor TVA, etc).

De pe site-ul ANAF poti afla daca cel care te intereseaza are datorii la stat. Cautarea se efectueaza in functie de marimea contribuabilului (mare sau mic si mijlociu) si de denumirea acestuia dar si de tipul de obligatie restanta (bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, asigurarile de somaj, etc).

Alte informatii, pe care le mai poti afla, sunt cele despre procesele in care potentialul client este implicat (daca e parat in cel putin un dosar ar trebui sa-ti dea de gandit) si cel mai important: daca impotriva lui s-a cerut deschiderea procedurii insolventei. In functie de sediul paratului poti cauta dupa denumirea acestuia procesele in care este implicat pe Portalul Instantelor de Judecata. Pentru inceput poti sa cauti la judecatorie iar pentru insolventa cauti pe site-ul tribunalului. Spre exemplu: daca potentialul client are sediul in sectorul 2, Bucuresti, intri pe portalul Judecatoriei sectorului 2 sau/si pe al Tribunalului Bucuresti si incepi cautarea la Dosare.

Toate cele de mai sus iti pot da indicii despre un client, in conditiile in care, acesta are o oarecare vechime pe piata. Daca persoana juridica este infiintata recent, si nu ai cum afla mai multe informatii, asigura-te ca semnati un contract bun inainte de a efectua orice prestatie.

Tagged as: , , , , , ,

Categorised in: Avocatura, General

7 Responses »

  1. Imi place mult articolul, cred ca este foarte necesar in conditiile economiei actuale sa verifici clientii …Felicitari pentru idee si la cat mai multe idei la fel de practice ca acesta….

  2. Multumesc pentru aprecieri si pentru vizita, Ada. Ca avocat recomand cu cea mai mare seriozitate un minim de verificari. Putin timp investit in cautari te poate scuti de multe probleme ulterior.

  3. In Romania chiar poti sa te informezi despre cineva sau vreo firma ?
    Se vede de la o posta ca inclusiv bancile Romanesti dau tepe peste tepe si cine ii ia la rost ?
    Pe spatele bietilor oameni care de multe ori nu au ce sa puna pe masa !
    Felicitari pentru postare si salutari tie si cititorilor tai !

  4. Iti multumesc pentru aprecieri. Noi suntem singurii care trebuie sa ne luam masuri de precautie. Si daca intre timp putem sa ne ajutam unii pe altii, de ce nu?

  5. Felicitari pentru articol!
    Se mai pot adauga unele idei:
    1. cautarea in sursele deschise ale internetului, cu motoare diverse, gen google, pe diverse criterii de cautare;
    2. cautarea in site-urile ziarelor, revistelor on-line;
    3. evaluarea site-ului clientului potential;
    4. identificarea si evaluare clientului potential pe retelele de networking, gen Linkedin.com (de ex. cauta Maria Ilin sau HERALDCONS :) ;
    5. aplicarea celor de mai sus si pentru cauza/subiectul pentru care clientul potential te-a abordat.
    Se impun unele observatii:
    A. cautarea in toate aceste baze de date, presupune unele subtilitati (identificate in timp, de-a lungul multor cautari) si reiterari pentru dezvoltarea cautarii si clarificarea cat mai buna a situatiei;
    B. bazele de date contin, in multe cazuri, date invechite sau distorsionate;
    C. exista si alte surse oficiale din care poti desprinde date si informatii de interes;
    D. acest tip de verificari se impun si dupa preluarea clientului;
    E. indicii decisive se pot obtine si din viata reala, prin mijloace specifice cercetarii de piata realizate de firme de consultanta sau specializate in investigatii ori Competitive Intelligence si de ce nu, care inglobeaza toate aceste tipuri de activitati, asa cum este HERALDCONS.
    F. rezultatele evaluarii pot fi prezentate in scheme logice, sugestive, uneori chiar cu softuri specializate.

    Nu este ceva sofisticat, dar pot fi valorificate unele abilitati dezvoltate in timp si din experienta unor entitati ca HERALDCONS. Plus capacitate de analiza si de sinteza si perspicacitatea de a intui forme si conexiuni inedite de cautare. Iar cand vorbim de viata reala, sa nu uitam ca oportunitatea obtinerii unei informatii apare uneori cand nu te astepti si revine destul de greu.

    Chair daca suna a auto-promovare, punctajul este facut cu amicitie si este folosit in mod curent de mine, inclusiv aspectele din articol.
    Utilizarea unui asemenea consultant, gen HERALDCONS, nu este scumpa, mai ales daca are la baza un parteneriat pe termen lung. Si mai are un avantaj esential, pornind de la constatarile ca, pe de o parte orice cautare in aceste baze de date lasa urme in timp , iar pe de alta parte nu esti singurul care cauta informatii. Consultantul, care face asta in mod frecvent, iti asigura discretia si confidentialitatea verificarii de care ai nevoie si scade rata riscului dezvalurii intentiilor tale inainte de momentul pe care l-ai stabilit. Ca sa nu mai vorbim de timpul castigat de tine in folosul altor activitati.

    Ce a mentionat avmariailin este rupt din realitatea curenta a unui profesionist. Iar faptul ca le si impartaseste altora, arata buna sa credinta si ca se poate si altfel decat ne-am obisnuit in viata de zi cu zi.

    Va doresc un An Nou pe masura faptelor si dorintelor voastre!

    Cred ca este un site cu potential.

    Numai Bine!
    Emil Hedesiu

  6. Va multumesc, domnule Hedesiu. Comentariile dvs. sunt intotdeauna apreciate, iar in cazul de fata aduc un plus de valoare articolului. Sunt de acord ca, datele obtinute in astfel de cautari necesita o interpretare adecvata, facuta de un profesionist.
    Stiu ca astfel de investigatii lasa “urme”, si in anumite situatii nu vrei sa se afle ca le faci, caz in care apelezi la altcineva, care sa le faca pentru tine, dar, pornesc de la premiza ca este ceva normal, natural, sa faci o verificare, ba chiar poate prinde bine daca partea “investigata” afla asta.

    Un an nou, cu impliniri!

Trackbacks

  1. Nu lua teapa! Ia masuri! « Maria Ilin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>