Cand sa spui NU

NU este un cuvant puternic, care poate salva timp, bani si energie. Orice intreprinzator, fie datorita perioadei prin care trecem, fie ca este la inceput de drum, e tentat sa accepte orice oferta,  chiar daca nu-i este pe plac. Si toti am acceptat un client nepotrivit, un proiect nepotrivit sau prost platit.

Spunem DA pentru ca nu vrem sa fim considerati incompetenti, pentru ca ne e teama ca vom pierde un client, pentru ca avem nevoie de bani… dar exista lucruri pe care trebuie sa le luam in considerare inainte de a accepta o oferta:

  • Este un proiect/dosar la care-ti va face placere sa lucrezi? Un proiect in care te vei forta sa muncesti te va solicita nervos, nu vei lucra cu placere si acest lucru se va reflecta in atitudine si in rezultate. Chiar daca recompensa financiara este substantiala, trebuie sa fii corect cu tine si cu viitorul client si sa spui nu.
  • Este un proiect de care te poti ocupa in mod profesionist si in perioada de timp ceruta? Daca este o munca care excede aria ta de expertiza sau esti mult prea solicitat cu alte sarcini nu risca, spune nu. Daca pentru finalizarea noului proiect trebuie sa inveti lucruri noi, sa te documetezi si, ca urmare, e imposibil sa termini in timpul dat, e mai bine sa spui nu. Daca, totusi, potentialul client insista sa lucreze cu tine (ceea ce este foarte probabil) asta se datoreaza faptului ca ai fost cinstit si te-ai comportat ca un profesionist.
  • Pot sa lucrez cu acest client? Toti stim sa exista clienti buni si mai putin buni, clienti dificili si clienti cu care colaborezi de placere. Unii au incredere in tine, iti dau informatiile necesare la timp, iti dau mana libera si platesc la timp. Acesta e clientul ideal, greu de gasit. Altii sunt greu de multumit, au o atitudine si comportament de atotstiitori, si nu se feresc sa-ti spuna asta, si mai ales sunt cei care platesc cel mai greu. Lor trebuie sa le spui NU. N-ai nevoie de stres si frecus.
  • Voi putea sa spun celorlalti despre munca mea cu mandrie? Daca vei face o munca de care nu vrei sa stie lumea, chiar daca nu o vei trece in portofoliu, in sufletul tau vei sti ca este munca ta si iti va slabi respectul de sine. De tine depinde felul in care iti vei construi reputatia.

Nu uita! Acorda-ti timp pentru a considera o oferta. Intreaba-te toate cele de mai sus si chiar mai multe. Iti vei multumi mai tarziu.

Tagged as: , , , , ,

Categorised in: Avocatura, Management in avocatura

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>